Unregelmäßige Verben im Präsens

Unregelmäßige Verben im Präsens


Sizlerle en son geniş zamanda cümle kurmayı görmüştük. Şimdi ise geniş zamanda ama bu sefer düzensiz yani çekimlerken değişime uğrayan fiillere göz atacağız.

En çok kullandığımız fiillerden biri olan "lesen-okumak" fiiliyle başlayalım.
Düzensiz fiillerde gene aynı formülü uyguluyoruz fakat bu sefer fiilimizin kökünde değişiklikler olmakta ve bu değişiklikler sadece 2.(du) ve 3.(er,sie,es) şahıslarda olur. Gözünüz korkmasın bol cümle ve bol bol alıştırmayla zihninizde oturacaktır. Zaten mantığını bir önceki ders anlattık.

ich lese
du liest
er , sie , es liest
wir lesen
ihr lest
sie, Sie lesen

Er liest die Zeitung. (o gazete okuyor)

geben-vermek

ich gebe
du gibst
er,sie,es gibt
wir geben
ihr gebt
sie,Sie geben

fahren-

ich fahre
du fährst
er,sie,es fährt
wir fahren
ihr fahrt
sie,Sie fahren

 essen- yemek yemek

ich esse
du isst
er,sie,es isst
wir essen
ihr esst
sie,Sie essen

sprechen- konuşmak

ich spreche
du sprichst
er,sie,es spricht
wir sprechen
ihr sprecht
sie,Sie sprechen

Ich spreche Deutsch gern.

 Belli bir kuralları yoktur. Zamanla fiillerle bol bol kendi örnek cümlelerinizle ve bol kelime , fiil ezberleyerek yapısı zamanla oturacaktır.

"schlafen-laufen" fiillerinide çekerek cümleler kurunuz.

0 yorum:

Yorum Gönder